0 of 20 Pytania completed
Pytania:
You have already completed the quiz before. Hence you can not start it again.
Quiz is loading…
You must sign in or sign up to start the quiz.
You must first complete the following:
0 of 20 Pytania answered correctly
Your time:
Czas się skończył
You have reached 0 of 0 point(s), (0)
Earned Point(s): 0 of 0, (0)
0 Essay(s) Pending (Possible Point(s): 0)
Zadanie 1. (0–5)
Usłyszysz dwukrotnie pięć tekstów. W zadaniach 1.1.–1.5., na podstawie informacji
zawartych w nagraniu, z podanych odpowiedzi wybierz właściwą. Zakreśl jedną z liter:
A, B albo C.
1.Where is Claire going to meet Alex? ODPOWIEDŹ:
2.How much will he pay for the computer game? ODPOWIEDŹ:
3. Where can you hear this message? ODPOWIEDŹ:
a) hotel
b) cinema
c) shop
4. Why is the plane delayed? ODPOWIEDŹ:
5. Why is the woman upset? ODPOWIEDŹ:
a) she got off at the wrong train station
b) she has to visit a doctor
c) she has lost her wallet
Zadanie 2. (0–4)
Usłyszysz dwukrotnie cztery wypowiedzi na temat sportu. Na podstawie
informacji zawartych w nagraniu dopasuj do każdej wypowiedzi (2.1.–2.4.)
odpowiadające jej zdanie (A–E). Wpisz rozwiązania do tabeli.
Uwaga! Jedno zdanie zostało podane dodatkowo i nie pasuje do żadnej wypowiedzi.
A. explaines why she/he took up a certain sport
B. complains about poor equipment
C. had an unpleasant experience
D. suggests that doing sport may have negative consequences
E. changed his/her attitude to sport
1.1. 1.2. 1.3. 1.4.
Zadanie 3. (0–3)
Usłyszysz dwukrotnie wypowiedź recepcjonistki w muzeum. Na podstawie informacji zawartych w nagraniu uzupełnij luki 3.1.–3.3. w notatce, tak aby jak najbardziej precyzyjnie oddać sens wysłuchanego tekstu. Luki należy uzupełnić w języku angielskim.
Zadanie 4. (0–4)
Usłyszysz dwukrotnie cztery wypowiedzi (4.1.–4.4.). Do każdej z nich dobierz właściwą reakcję (A–E). Wpisz rozwiązania do tabeli.
Uwaga! Jedna reakcja została podana dodatkowo i nie pasuje do żadnej wypowiedzi.
A. I’ve had a terrible day.
B. We’ve never met before.
C. It’s not mine. It’s Mary’s.
D. Look where you are driving.
E. I’ve only had five lessons so far.
1.
2.
3.
4.
Zadanie 5. (0–4)
Dla każdej z opisanych sytuacji (5.1.–5.4.) wybierz właściwą reakcję. Zakreśl jedną z liter: A, B albo C.
Chcesz przedstawić mamie swojego kolegę. Co powiesz?
Zadanie 5. (0–4)
Dla każdej z opisanych sytuacji (5.1.–5.4.) wybierz właściwą reakcję. Zakreśl jedną z liter: A, B albo C.
Podajesz koleżance ołówek, o który Cię poprosiła. Co powiesz?
Zadanie 5. (0–4)
Dla każdej z opisanych sytuacji (5.1.–5.4.) wybierz właściwą reakcję. Zakreśl jedną z liter: A, B albo C.
Zapytaj koleżankę, co lubi jej siostra.
Zadanie 5. (0–4)
Dla każdej z opisanych sytuacji (5.1.–5.4.) wybierz właściwą reakcję. Zakreśl jedną z liter: A, B albo C.
Jak zapytasz brata, co robi dziś wieczorem?
Zadanie 6. (0–2)
Uzupełnij dialog. Wpisz w każdą lukę (6.1.–6.2.) brakujący fragment wypowiedzi, tak aby otrzymać spójny i logiczny tekst. Wykorzystaj wyrazy podane w nawiasie, ale nie zmieniaj ich formy. Luki należy uzupełnić w języku angielskim.
Uwaga! W każdą lukę możesz wpisać maksymalnie trzy wyrazy, wliczając w to wyraz już podany.
X: Hi, Sophie! What’s that?
Y: It’s my sister’s teen magazine.
X: I see, and what (like) reading about?
Y: Leo.
X: Leo, the actor?
Y: No, Leo – the zodiac sign. I’d like to know if things will get better soon. I believe in reading from the stars. And you, Frank?
X: I don’t, I (keen) different stars, I mean sports stars.
Zadanie 7. (0–4)
Przeczytaj teksty. W zadaniach 7.1.–7.4. z podanych odpowiedzi wybierz właściwą, zgodną z treścią tekstu. Zakreśl jedną z liter: A, B albo C.
Hi Tom,
I’ve booked a concert tickets for both of us online. Can you give me the money this afternoon when I see you?
Jack
Zadanie 7. (0–4)
Przeczytaj teksty. W zadaniach 7.1.–7.4. z podanych odpowiedzi wybierz właściwą, zgodną z treścią tekstu. Zakreśl jedną z liter: A, B albo C.
Join us on 1st June!
Face and hand painting and
many more activities for kids.
The fun starts at 2 p.m
Zadanie 7. (0–4)
Przeczytaj teksty. W zadaniach 7.1.–7.4. z podanych odpowiedzi wybierz właściwą, zgodną z treścią tekstu. Zakreśl jedną z liter: A, B albo C.
F: My flat-mate’s driving me crazy!
M: I can’t believe that! She’s so shy.
F: Yes, never says a word – I do all the talking. I’ve got nothing to complain about there!
M: She has her music a bit loud. I can see that’d be annoying when you’re trying to study.
F: Actually, it’s the way she never picks anything up that bothers me. Her stuff is all over the
living room and bathroom as well as her bedroom. Her music helps me concentrate, so I
don’t mind that.
M: You should speak to her.
The girl thinks that her flatmate:
Zadanie 7. (0–4)
Przeczytaj teksty. W zadaniach 7.1.–7.4. z podanych odpowiedzi wybierz właściwą, zgodną z treścią tekstu. Zakreśl jedną z liter: A, B albo C.
Easter Fun Days 20-21 April
A fun day out for the whole family. Easter egg hunt, donkey rides, children’s entertainment,
personal contact with friendly farm animals, refreshments and a miniature steam train.
Times: 10 a.m. – 5 p.m.
Admission: Adult: ₤4.50 Child: ₤2.50 Family: ₤12.00
Zadanie 8. (0–3)
Przeczytaj tekst, z którego usunięto trzy zdania. Wpisz w każdą lukę (8.1.–8.3.) literę, którą oznaczono brakujące zdanie (A–D), tak aby otrzymać spójny i logiczny tekst.
Uwaga! Jedno zdanie zostało podane dodatkowo i nie pasuje do żadnej luki.
The most famous of Norway’s mythical creatures are the trolls. They have nothing in common with our kind and helpful dwarves*. Trolls are ugly, man-shaped and unpleasant creatures. While each of them may look differently, they have similar personality. They live in remote places: in forests or caves. And they do as much harm as they can.
There are many legends about trolls in Norway. They lived and worked like humans. One day a troll called Hestmannen, riding on horseback, saw a girl called Lekamøya bathing with her seven sisters. He wanted to marry her. The seven sisters hid on the island of Alsten, but Lekamøya continued to escape. She didn’t want to marry a troll. The next day, the sun’s rays turned all the trolls into stones. How not to believe in trolls?
*dwarf – krasnoludek
A. This is how the famous Seven Sisters mountain range came to be.
B. They are impolite, unkind, stupid, mean and dangerous.
C. One of them tells of these mysterious creatures living on the coast.
D. But all the girls run away.
Zadanie 9 (0-4)
Przeczytaj oferty trzech obozów wakacyjnych (A–C) oraz pytania dotyczące tych ofert
(1–4). Do każdego pytania dopasuj właściwą ofertę. Wpisz odpowiednią literę w kratkę
obok każdego pytania. Jedna oferta pasuje do dwóch pytań.
JOIN A FUN CAMP!
A.
Are you thinking about being a lifeguard at a pool, maybe as a part-time job during
the school year? We are offering a two-week program to complete lifeguard training
during our summer camp. After each day’s training session, you’ll have time to relax
and breathe in some fresh mountain air. You must pass a swim test to qualify for
the course.
B.
If water is your kind of place, you’ll love this summer camp. Practise swimming every
day, play water games, build sandcastles, admire the waves and collect the shells
on the beach. Enjoy cooking over the campfire and singing before going to bed.
At the end of your ten-day stay, there will be a beach party for your whole group.
C.
Spend the first week of your holiday at the camp practising your kayaking skills, river
map reading and swimming. Then you and your group will leave the camp for a tenday kayak camping trip. Every day you will explore new mountain regions and admire
new scenery. Enjoy a perfect holiday!
Which offer is best for someone who would like to
1. stay at the seaside?
2. earn money in the future?
3. move from one area to another?
4. go on holiday for more than two weeks?
Zadanie 10. (0–3)
Przeczytaj tekst. W wiadomości Tomka uzupełnij luki 10.1.–10.3. zgodnie z treścią
tekstów, tak aby jak najbardziej precyzyjnie oddać ich sens. Luki należy uzupełnić
w języku polskim.
Artist Peter Fuller talks about his hobby
There’s a popular idea that artists are not supposed to be into sport, but mountain biking is a huge
part of my life. It gets me out of my studio, and into the countryside. But more importantly, racing
along as fast as you can leaves you no time to worry about anything that’s going on in your life.
You’re too busy concentrating on not crashing. The only things you pay attention to are the pain in
your legs and the rocks on the path in front of you.
I’m in my sixties now, but I started cycling when I was a kid. In the summer my friends and I would
ride our bikes into the woods and see who was brave enough to go down steep hills, or do big
jumps. The bikes we had then weren’t built for that, and often broke, so I used to draw pictures of
bikes with big thick tyres that would be strong enough for what we were doing. They looked just like
modern mountain bikes. However, it wasn’t until many years later that someone actually invented
one. By the 1980s, they were everywhere.
Hej Julka,
pamiętasz jak opowiadałem Ci o moim ulubionym artyście, jakim jest Paul Fuller? Czytam właśnie tekst o jego ulubionym hobby, które jest takie, jak moje – kolarstwo górskie! Podobnie jak Fuller, uważam że podczas jazdy nie ma 1. na zmartwienia. Jedyne, na co trzeba uważać to 2. oraz ból w nogach. Zaczął jeździć gdy był dzieckiem – ścigał się z przyjaciółmi po stromych zboczach. Ich rowery często się psuły, więc Peter zaczął rysować obrazki z rowerami o grubych oponach – które 3. nowoczesne rowery górskie. A zostały wynalezione dopiero wiele lat później!
Opowiedz mi koniecznie, co Ty ciekawego przeczytałaś ostatnio.
Pozdrowienia,
Tomek
Zadanie 11. (0–3)
Przeczytaj tekst. Spośród wyrazów podanych w ramce wybierz te, które są poprawnym
uzupełnieniem luk 11.1.–11.3. Wpisz odpowiednią literę (A–F) obok numeru każdej luki.
Uwaga! Trzy wyrazy zostały podane dodatkowo i nie pasują do żadnej luki.
A. dislike B. prefer C. talk D. say E. worried F. sad
Reading books is really fun and I think it’s 1. that some teens don’t ever try.
Reading is an excellent way to escape from reality to the world of fantasy. I 2. not
to watch television, which I think is not as interesting as books. Some of my friends also
enjoy reading, which is great, because it’s something we can 3. about. Remember
that there is a book for everyone!
Zadanie 12. (0–3)
Przeczytaj tekst. Wybierz poprawne uzupełnienie luk 12.1.–12.3. Zakreśl jedną z liter:
A, B albo C.
The women in the Watson family 1 all crazy about ballet. These days, Alice Watson gives ballet lessons, but for many years, she was a dancer with the National Ballet Company. Her mother, Hannah, also had a full-time job there, making costumes for the dancers.
Alice’s daughter Demi started learning ballet as soon as she could walk. ‘I never taught 2 ,’ says Alice, ‘because she never let me.’ Now aged sixteen, Demi is a member of the ballet company where her mother was the star dancer for many years. Alice’s husband, Jack, is an electrician. They met while he was working at a theatre where she
was dancing and got married soon after. ‘When Demi started dancing, the house was 3 small for her and Alice to practise in so I made the garage into a dance studio. Now the living room is nice and quiet when I’m watching television!’ he says.
1.a) been b) is c) are
2.a) she b) her c) hers
3.a) so b) much c) too
Zadanie 13. (0–3)
Uzupełnij zdania 13.1.–13.3. Wykorzystaj w odpowiedniej formie wyrazy podane
w nawiasach. Nie należy zmieniać kolejności podanych wyrazów, trzeba natomiast –
jeśli jest to konieczne – dodać inne wyrazy, tak aby otrzymać zdania logiczne
i gramatycznie poprawne. Wymagana jest pełna poprawność ortograficzna
wpisywanych fragmentów.
Uwaga! W każdą lukę możesz wpisać maksymalnie cztery wyrazy, wliczając w to wyrazy już podane.
Yesterday I (go / cinema) and watched a brilliant comedy.
How many countries (Ted / visit) since 2008?
I (learn / English) when the door bell rang.
Zadanie 14. (0–10)
Obejrzałeś/obejrzałaś film w nowym kinie. W mailu do kolegi/koleżanki z Francji:
• wyjaśnij, dlaczego nowe kino Ci się podobało
• napisz, dlaczego polecasz obejrzany film
• opisz, co zdarzyło się, kiedy wracałeś/wracałaś z kina.
Napisz swoją wypowiedź w języku angielskim. Podpisz się jako XYZ.
Rozwiń swoją wypowiedź w każdym z trzech podpunktów, tak aby osoba nieznająca
polecenia w języku polskim uzyskała wszystkie wskazane w nim informacje. Pamiętaj, że
długość wypowiedzi powinna wynosić od 50 do 120 słów (nie licząc wyrazów podanych na
początku wypowiedzi). Oceniane są: umiejętność pełnego przekazania informacji, spójność,
bogactwo językowe oraz poprawność językowa.
Hi Jane,
I have just seen the film in the new cinema!
Ta odpowiedź zostanie sprawdzona i oceniona po wysłaniu.