0 of 5 Pytania completed
Pytania:
You have already completed the quiz before. Hence you can not start it again.
Quiz is loading…
You must sign in or sign up to start the quiz.
You must first complete the following:
0 of 5 Pytania answered correctly
Your time:
Czas się skończył
You have reached 0 of 0 point(s), (0)
Earned Point(s): 0 of 0, (0)
0 Essay(s) Pending (Possible Point(s): 0)
(0-3 pkt)
Przeczytaj tekst. Spośród wyrazów podanych w ramce wybierz te, które poprawnie uzupełniają luki 1.- 3. Wpisz odpowiednią literę (A-F) obok numeru każdej luki. Uwaga! Trzy wyrazy zostały podane dodatkowo i nie pasują do żadnej luki.
A. at B. has C. taking D. after E. is F. making
Hello everyone,
I would like to introduce my sister, Lucy. She is ok, but we argue a lot and she makes me nervous sometimes.
Lucy is much younger than me – she 1. six years old. She is quite responsible I guess, but still I need to help her sometimes. When my parents go out I have to look 2. her. It is so difficult! We are into completely different activities. I enjoy playing computer games and cooking, while she prefers 3. photos or cycling. Our parents are going to the cinema tomorrow – wish me luck!
(0-3 pkt)
Uzupełnij w dialogu luki 1.-3. Wpisz w każdą lukę brakujący fragment wypowiedzi tak, aby otrzymać logiczne i spójne teksty. Luki należy uzupełnić w języku angielskim.
Uwaga! W każdą lukę możesz wpisać maksymalnie trzy wyrazy.
X: I am bored. I have nothing to do.
Y: Why 1. Jacek? We could play his new board game together. (visit)
X: 2 How many players ? (need)
Y: Four. I know! I will call my sister and ask her to join us!
X: Great! 3. help. (you)
Y: You’re welcome.
(0-1 pkt)
Wykorzystując wyraz podany drukowanymi literami, uzupełnij zdanie tak aby zachować sens zdania wyjściowego. Nie zmieniaj formy podanego wyrazu. W każdą lukę możesz wpisać maksymalnie trzy wyrazy, wliczając w to wyraz już podany.
There aren’t any apples on the table.
NO
There on the table.
I rarely put on my scarf.
HARDLY
I put on my scarf.
I am interested in painting.
KEEN
I painting.
(0-3pkt)
Usłyszysz dwukrotnie rady dotyczące tego, co warto zrobić tuż przed ważnym egzaminem. Na podstawie informacji zawartych w nagraniu odpowiedz krótko na pytania 1. – 3. Na pytania należy odpowiedzieć w języku angielskim.
(0-4 pkt)
Przeczytaj tekst, z którego usunięto cztery zdania. Wpisz w każdą lukę (1.- 4.) literę, którą oznaczono brakujące zdanie (A-E), tak, aby otrzymać spójny i logiczny tekst.
Uwaga! Jedno zdanie zostało podane dodatkowo i nie pasuje do żadnej luki.
A. According to scientists, cloning can help them cure human diseases.
B. Zhong Zhong and Hua Hua were born in a Chinese laboratory.
C. There is no simple answer to this question.
D. We don’t really know all the long-term effects of cloning on an organism.
E. Researchers asked people what they thought about the monkey.
FIRST MONKEYS CLONED
In 1996 scientists cloned the first mammal – a sheep called Dolly. Recently there was yet another breakthrough. In 2017 two monkeys were cloned using the same technique. 1. Researchers claim they are developing properly.
Cloning has both positive and negative consequences. 2. It plays an important role in drug research, too. On the other hand, many scientists have ethical doubts. 3. That is why some experiments are not allowed to be carried out on animals or humans.
Are we just one step away from the cloning of humans? 4 As claimed by scientists all over the world, it is not likely to happen in the nearest future.